Czy chciałbyś przyspieszyć proces rozliczania rozrachunków nieznacznym kosztem?
Czy nie lepiej powierzyć tę żmudną pracę „sztucznej inteligencji”?
Jeśli TAK - czytaj dalej i przekonaj się, że automatyzacja transakcji płatniczych może zaoszczędzić Ci nawet 2 godziny dziennie.
Rozliczenia transakcji jako krok w automatyzacji księgowości
Transakcje bankowe są importowane z banku do systemu ERP za pomocą plików (np. MT940). Dodatkowo można ten proces skrócić łącząc się bezpośrednio z bankiem za pomocą usługi Web Service. To pierwsza część automatyzacji wyciągów bankowych.
Każdy wyciąg bankowy może zawierać wiele operacji wpłat i wypłat, które następnie muszą zostać powiązane z odpowiednimi dokumentami sprzedaży i zakupu. Ten proces nazywamy rozliczeniem i też podlega automatyzacji.
Jak działają automatyczne rozrachunki w Comarch ERP XL
Automatyzacja rozrachunków jest możliwa po podłączeniu dedykowanego dodatku „Automatyczne Rozliczenia”. W programie Comarch ERP XL pojawi się nowy przycisk, którego naciśnięcie dokona rozliczeń faktur sprzedaży z wpłatami, bez konieczności ręcznej ingerencji.
Łączenie dokumentów odbywa się na podstawie wcześniej wybranych kryteriów. W konfiguracji programu jednorazowo określa się bezpieczne warunki parowania dokumentów, na podstawie których program podejmuje decyzje rozliczeniowe.
Na zakończenie program informuje o stanie dokonanych rozliczeń. Nieliczne dokumenty, co do których automat nie potrafił podjąć decyzji, pozostają nierozliczone.
Jak dodatek rozlicza faktury w Comarch ERP XL
Decyzja o powiązaniu faktury z zapisem bankowym odbywa się na podstawie zdefiniowanych ustawień. W konfiguracji określa się dozwolone warunki łączenia oraz kolejność ich rozpatrywania. Te warunki to między innymi:
- zgodność treści zapisu z numerem dokumentu,
- zgodność kwoty zapisu z kwotą dokumentu,
- zgodność podmiotów na fakturze i wpłacie,
- dopuszczalne rozliczenie FIFO.
Ponadto możliwe jest określenie własnych warunków łączenia dokumentów, np. po:
- numerze zamówienia sprzedaży,
- numerze dokumentu WZ,
- określonym atrybucie.
W praktyce program osiąga średnio 80% skuteczności automatycznie rozliczonych dokumentów. Zobacz, ile czasu możesz zaoszczędzić każdego dnia!
Ile kosztuje program do automatycznych rozliczeń Comarch ERP XL
Cena dodatku jest zależna od wielkości podmiotu i liczby zakupionych licencji:
- jedna firma pracująca na Comarch ERP XL – koszt jednej licencji,
- podmioty powiązane w obrębnie 5 spółek - każda kolejna spółka 50% wartości licencji
- podmioty powiązane powyżej 5 spółek - wycena indywidualna
Dodatek objęty jest nieobowiązkowym rocznym upgrade w cenie 16% wartości.
Jak kupić lub za darmo przetestować dodatek
W tym celu skontaktuj się z naszym działem handlowym wysyłając wiadomość na adres: swiatxl@prospeo.com.pl lub telefonicznie: 502 841 999.
Sprawdź, jak szybki i skuteczny jest nasz program do automatycznych rozliczeń!