Data utworzenia: 15.04.2024 Numer referencyjny: SXZ127 Publiczny

Automatyczne rozliczanie faktur | Dodatek ERP XL

Czy chciałbyś przyspieszyć proces rozliczania rozrachunków nieznacznym kosztem?  
Czy nie lepiej powierzyć tę żmudną pracę „sztucznej inteligencji”?  

Jeśli TAK - czytaj dalej i przekonaj się, że automatyzacja transakcji płatniczych może zaoszczędzić Ci nawet 2 godziny dziennie. 

Rozliczenia transakcji jako krok w automatyzacji księgowości

Automatyzacja księgowości Comarch ERP XL
Wiedza o stanie należności kontrahentów wynika z dwóch faktów: ewidencji wpłat z banku oraz ich powiązania z odpowiednimi fakturami. Cały ten proces można zautomatyzować w Comarch ERP XL.  

Transakcje bankowe są importowane z banku do systemu ERP za pomocą plików (np. MT940). Dodatkowo można ten proces skrócić łącząc się bezpośrednio z bankiem za pomocą usługi Web Service. To pierwsza część automatyzacji wyciągów bankowych. 

Każdy wyciąg bankowy może zawierać wiele operacji wpłat i wypłat, które następnie muszą zostać powiązane z odpowiednimi dokumentami sprzedaży i zakupu. Ten proces nazywamy rozliczeniem i też podlega automatyzacji.  

Jak działają automatyczne rozrachunki w Comarch ERP XL

Automatyzacja rozrachunków jest możliwa po podłączeniu dedykowanego dodatku „Automatyczne Rozliczenia”. W programie Comarch ERP XL pojawi się nowy przycisk, którego naciśnięcie dokona rozliczeń faktur sprzedaży z wpłatami, bez konieczności ręcznej ingerencji.  

Łączenie dokumentów odbywa się na podstawie wcześniej wybranych kryteriów. W konfiguracji programu jednorazowo określa się bezpieczne warunki parowania dokumentów, na podstawie których program podejmuje decyzje rozliczeniowe. 

Na zakończenie program informuje o stanie dokonanych rozliczeń. Nieliczne dokumenty, co do których automat nie potrafił podjąć decyzji, pozostają nierozliczone.

Jak dodatek rozlicza faktury w Comarch ERP XL

Decyzja o powiązaniu faktury z zapisem bankowym odbywa się na podstawie zdefiniowanych ustawień. W konfiguracji określa się dozwolone warunki łączenia oraz kolejność ich rozpatrywania. Te warunki to między innymi:  

  • zgodność treści zapisu z numerem dokumentu, 
  • zgodność kwoty zapisu z kwotą dokumentu, 
  • zgodność podmiotów na fakturze i wpłacie, 
  • dopuszczalne rozliczenie FIFO.  

Ponadto możliwe jest określenie własnych warunków łączenia dokumentów, np. po: 

  • numerze zamówienia sprzedaży,  
  • numerze dokumentu WZ,  
  • określonym atrybucie. 

Automatyzacja księgowości Comarch ERP XL
A może wydaje Ci się, że opis na zapisie bankowym jest niewystarczający do odnalezienia faktury? Pozwól naszemu programowi działać i przekonaj się jaki jest sprytny! Konfigurowanie programu przy starcie nie jest wymagane – możesz szybko przekonać się jak skuteczny jest program uruchamiając go z konfiguracją domyślną.  

W praktyce program osiąga średnio 80% skuteczności automatycznie rozliczonych dokumentów. Zobacz, ile czasu możesz zaoszczędzić każdego dnia! 

Ile kosztuje program do automatycznych rozliczeń Comarch ERP XL

Cena dodatku jest zależna od wielkości podmiotu i liczby zakupionych licencji: 

  • jedna firma pracująca na Comarch ERP XL – koszt jednej licencji, 
  • podmioty powiązane w obrębnie 5 spółek - każda kolejna spółka 50% wartości licencji
  • podmioty powiązane powyżej 5 spółek - wycena indywidualna

Dodatek objęty jest nieobowiązkowym rocznym upgrade w cenie 16% wartości. 

Jak kupić lub za darmo przetestować dodatek

W tym celu skontaktuj się z naszym działem handlowym wysyłając wiadomość na adres: swiatxl@prospeo.com.pl  lub telefonicznie: 502 841 999

Sprawdź, jak szybki i skuteczny jest nasz program do automatycznych rozliczeń! 

Sample2ść h3 tag

Sample pararaph