Jesteśmy z Wami już 5 lat!
W tym roku, dokładnie 24 listopada 2020, mija piąta rocznica działania naszej firmy. Przez te pięć lat osiągnęliśmy bardzo dużo. To między innymi: grono zadowolonych i referencyjnych klientów, zespół doświadczonych i zmotywowanych ludzi, najwyższa pozycja w sieci Partnerów Comarch, trzy nagrody Partner Roku Comarch ERP oraz Lider Sprzedaży 2020, ułożona organizacja, znakomita atmosfera w pracy, przyzwoity wynik finansowy. Do tego rekordowo największa jednorazowa sprzedaż w historii sieci Partnerów Comarch ERP.
Dzisiaj możemy mówić o sukcesie firmy, choć droga do niego nie była łatwa. Traciliśmy klientów, zwalnialiśmy ludzi, wydawaliśmy pieniądze na nietrafione inwestycje, ulegaliśmy manipulacjom i nadużyciom, miewaliśmy nierentowne kwartały.
Sukces został osiągnięty, mimo przeszkód. Zdobyliśmy nowych wartościowych klientów, zatrudniliśmy lepszych specjalistów, sformalizowaliśmy kwestie prawne i organizacyjne, zgromadziliśmy bezpieczny kapitał. Udało się to dzięki naszej konsekwencji w realizacji planu, dbaniu o zrównoważony rozwój, jednomyślności wspólników, szczęściu w zdobywaniu klientów i pracowników.
Na początku działalności, w czerwcu 2016 dokonaliśmy pierwszego wpisu na portalu firmowym FB, który do dziś stanowi aktualny postulat:
„Nasza firma nie musi być największa na rynku. Musi być jednak znana z wysokich kompetencji, odpowiedzialności i jakości. To najważniejsza misja, której chcemy pozostać wierni.”
Ten artykuł stanowi podsumowanie naszych pierwszych pięciu lat działalności w ramach wdrożeń systemu Comarch ERP XL.
Wdrożenia produkcji Comarch ERP XL
Konsekwentnie od początku działalności zajmujemy się wdrożeniami i serwisem systemu Comarch ERP XL. Za główną działalność wdrożeniową obraliśmy najtrudniejszy obszar jakim jest Produkcja. Specjalizujemy się we wdrożeniach produkcji opartych o Comarch ERP XL.
Wdrażanie produkcji wymaga więc szerokiej znajomości wielu współzależnych obszarów. Dlatego nasz zespół specjalistów zna wszystkie obszary obsługiwane przez Comarch ERP i jest w stanie wdrożyć system Comarch ERP XL w niemal każdej branży.
Korzyści dla Klienta: dobra znajomość zagadnień związanych z produkcją, dobry wszechstronny program spełniający większość potrzeb Klienta.
Zespół ERP XL
Nasi ludzie to najcenniejszy zasób firmy. Mają wiedzę i umieją z niej korzystać. Mają doświadczenie. Współpracują ze sobą i pomagają sobie – stanowią zespół. Rozumieją swój zakres obowiązków i misję firmy, co wpływa na samodzielność. Są przeszkoleni w obszarze wdrażanego oprogramowania i procedur wewnętrznych. Każdy z nich przeszedł zaplanowaną ścieżkę rozwoju i kompetencji. Rozumieją organizację i są jej częścią.
Konsultanci zorganizowani są obecnie w dwóch zespołach: wdrożeniowym i serwisowym. Dzięki wprowadzeniu tego usprawniliśmy obsługę klienta i zawęziliśmy kompetencje osób. Radykalnie skróciły się czasy reakcji na zgłoszenia i poprawiła się jakość usług.
Zespół jest rozproszony w trzech lokalizacjach: Radom, Warszawa i Łódź. Część osób pracuje też zdalnie. Mimo tego projekty realizowane są wspólnie, a komunikacja jest sprawna. Jest to m.in. zasługą cyklicznych tygodniowych spotkań zdalnych każdego zespołu i pracy z wykorzystaniem narzędzi Office365 zapewniających stały kontakt i pracę na współdzielonych zasobach.
Godnym uwagi osiągnięciem jest dobra atmosfera w firmie. Sprzyja temu praca zespołowa, wzajemne wsparcie, brak rywalizacji i sprawna decyzyjność. Dodatkowo więzi te umacniają cykliczne firmowe spotkania wyjazdowe odbywające się co najmniej dwa razy w roku.
Korzyści dla Klienta: każdy telefon zostanie odebrany, a każde zgłoszenie zostanie zrealizowane. Konsultanci współpracują ze sobą i rozwiążą każdy problem.
Zarząd
„Ubi concordia, ibi victoria” - mawiali starożytni, czyli gdzie zgoda tam zwycięstwo. Firmę prowadzi dwuosobowy zarząd: Paweł – Prezes Zarządu i Piotr – Vice Prezes Zarządu.
Paweł odpowiedzialny jest za sprzedaż i wdrożenia nowych systemów Comarch ERP XL. Bierze udział w spotkaniach handlowych i prowadzi wdrożenia.
Piotr prowadzi dział serwisu, utrzymania i rozwoju klienta. Zajmuje się też marketingiem i organizacją pracy w firmie oraz szkoleniami.
Ogromnym wsparciem w tych działaniach jest handlowiec Jacek oraz Iwona i Małgorzata w dziale Biura Zarządu.
Korzyści dla Klienta: wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu i serwisowaniu ERP XL wynikające ze wcześniejszej aktywności wspólników, jednomyślność i sprawność w podejmowaniu decyzji.
Nagrody
Każdego roku organizowany jest konkurs Partner Roku, w którym Comarch wyłania zwycięzców w kilku kategoriach produktowych. Bierzemy w nim udział od roku 2018 zdobywając kolejne nagrody:
- 2018 - Zaawansowane wdrożenie Comarch BI Point w firmie Bripox – dystrybutora kleju Kropelka i Poxilina.
- 2019 - Najlepsze wdrożenie Comarch ERP XL w firmie Floslek – producenta dermokosmetyków Floslek.
- 2020 – Zaawansowane wdrożenie Comarch Mobile w firmie Bripox – w ramach wdrożenia obszaru sprzedaży handlowców mobilnych.
- 2020 – Lider Sprzedaży Comarch ERP XL – największa sprzedaż oprogramowania w roku 2020.
Pozycja w Comarch
Mamy pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży oprogramowania Comarch ERP XL na koniec trzeciego kwartału 2020! To wielki sukces na który pracowaliśmy przez pięć lat. Za nami pozostała mocna konkurencja prowadząca ten biznes od 20 lat i dłużej.
Choć nigdy nie zależało nam windowaniu słupków sprzedaży to jednak taka pozycja wyostrza apetyt na pozostanie w niej na dłużej. Najwyższa sprzedaż nie jest jednak celem samym w sobie ale jest efektem naszych działań oraz zaufania, jakim obdarzają nas klienci. Jesteśmy liderem!
Korzyści dla Klienta: wiarygodny partner, znaczący wpływ na rozwój systemu, priorytet w Comarch przy rozwiązywaniu zgłoszeń.
Partner Comarch w Warszawie
Centrala firmy znajduje się Radomiu, gdzie stacjonuje większość konsultantów i programistów. Radom jest dobrze skomunikowany z Polską centralną i konsultanci mogą świadczyć usługi personalne w Warszawie, Łodzi, Lublinie, Starachowicach i Kielcach, a nawet w Krakowie – z możliwością powrotu do domu w ten sam dzień. To oszczędza na kosztach delegacji.
Oddział w Warszawie jest pochodną wcześniejszej działalności jednego ze wspólników. Pełni on głównie rolę administracyjną i handlową ale mieści też kilku konsultantów. Jednym z nich jest Michał – inżynier systemowy i administrator zasobów Prospeo. Lokalizacja warszawska oferuje dostęp do większego rynku pracy i umożliwia sprawny dojazd do Łodzi, Krakowa i Wrocławia. Zarówno Radom jak i Warszawa wliczane są do województwa mazowieckiego na mapie sprzedaży Comarch.
Oddział w Łodzi został utworzony w drodze ekspansji oraz ze względu na fakt, że spora część obsługiwanych klientów mieści się w województwie łódzkim. Łódź ma duży potencjał rozwojowych klientów i zdolnych pracowników. Będziemy rozwijać ten oddział, zwłaszcza że Łódź jest miastem rodzinnym Piotra.
Aktualny obszar działalności Prospeo obejmuje obszar Polski centralnej, wschodniej i częściowo południowej, w tym również Wrocław, Katowice, Rzeszów i Białystok. Nie wykluczamy dalszej ekspansji na kolejne 5 lat.
Korzyści dla Klienta: sprawna obsługa firm wielooddziałowych, bezpośredni zasięg w obszarze centralnej, wschodniej i częściowo południowej Polski.
Dzielimy się wiedzą
Jednym z naszych ważniejszych atutów jest prowadzenie i rozwijanie działalności szkoleniowej i edukacyjnej w ramach systemu Comarch ERP XL.
Dzielenie się wiedzą stanowi potwierdzenie naszych wysokich kompetencji jak również sposobność do zarobku. Na chwilę obecną obejmuje to dwa obszary:
- Szkolenia otwarte i indywidualne w ramach marki Centrum Szkoleniowe PROSPEO. Szkolenia prowadzone są w oparciu o autorskie programy szkoleniowe zmierzające do kształcenia praktyków. Największą popularnością cieszy się Zaawansowane szkolenie z administracji Comarch ERP XL, które stanowi unikatową pozycję na rynku szkoleń. Ze względu na zaistniałe ostatnio okoliczności wszystkie szkolenia odbywają się zdalnie.
- Blog ekspercki światXL, na którym udostępniamy wiedzę i gotowe rozwiązania, w dużej mierze darmowe. Stanowi on również naszą wewnętrzną bazę wiedzy, którą posługujemy się na wdrożeniach i w serwisie.
Korzyści dla Klienta: bezpośredni dostęp do wiedzy, praca z kompetentnymi ludźmi.
Organizacja wewnętrzna
Wzrastająca liczba pracowników i klientów oraz rozproszony model pracy szybko wymusił na nas wdrożenie jednolitych metod, zasad i narzędzi.
W ciągu pięciu lat budowania firmy wdrożyliśmy następujące:
- Centralna baza wiedzy i projektów, w tym filmy instruktażowe.
- Centralny system serwisowy i centralka telefoniczna.
- Współdzielone zasoby informatyczne i kontakty telefoniczne.
- Zestaw wewnętrznych nazwanych zasad i regulacji określających wskazówki i metody postępowania i pozwalających na szybkie wdrożenie nowych pracowników.
- Nawiązanie stałej współpracy z wartościową kancelarią prawną.
- Ujednolicenie umów wdrożeniowych, serwisowych i regulaminu świadczenia usług.
- Prowadzenie wdrożeń ERP XL w oparciu o metodykę zwinną.
- Zawarcie umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej firmy.
- Aktualizacja strony internetowej Prospeo.
- Zgromadzony kapitał pozwalający na wielomiesięczną pracę pozbawioną przychodu.
Korzyści dla Klienta: transparentne zasady współpracy, stabilna sytuacja prawna, sprawna obsługa zdalna.
Jubileusz V-lecia Prospeo
Uroczysta gala V-lecia Prospeo odbyła się w hotelu Odyssey w otoczeniu krajobrazu Gór Świętokrzyskich. Wzięli w niej udział wszyscy pracownicy firmy. Ci z nich, którzy są z nami od początku otrzymali pamiątkowe statuetki nawiązujące do logo firmy – róży wiatrów. Oczywiście nie zabrakło też tortu.